مديريت گربه گيري و دانشجویان گربه گیر

يكشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ سايت تابناك در ستون  جديد ترين اخبار خود آورده است : دانشجويان گربه گير جايزه مي گيرند !

خوانندگان عزيزي كه يادداشت " و اما عربستان سعودي " را در خبرخوان یزدفردا از  وبلاگ علیرضا آیت اللهی خوانده باشند مي دانند كه " مديريت گربه گيري " را نويسنده وبلاگ در آن ياد داشت به شوخي شرح داده بود و قصد بدآموزي !!! به رؤساي بزرگترين دانشگاههاي كشور را نداشت . والسلام

و اما عربستان سعودی !...

النوابغ العربستان السعودیه فی المکافات الاعمال الشخصیه !



علیرضا آیت اللهی "نویسنده و پژوهشگر :قبلا" این را بگویم که مدیر و حاکم نابغه را خودمان هم ٬ گرچه بسیار کم تر ٬ اما به هرحال داریم ! خوبش را هم داریم ! ِ کسانی که به جای آن که " نعل وارونه " بزنند " شیپور را از سر گشادش" ! و در واقع " سیاست وارونه " می زنند ! . یکی از این سیاست ها را که از همکاری در اصفهان شنیده ام برایتان تعریف می کنم . در حوالی سال ۱۳۷۰ در جائی که گروه کثیری از مدیران استان اصفهان هم حضور داشتند ٬ حال به شوخی یا به جد ٬ تعریف می کرد که در زمان جنگ تحمیلی و اوج کمبودها که هیچکس تاب و توان اداره بیمارستان به شدت دچار کمبود امکانات ش.... را نداشت یک نفر ٬ که حال به یاد نمی آورم گفت اصفهانی یا غیر اصفهانی ٬ پاپیش گذاشت که " عن رجل " ٬ من اداره می کنم ! و پست مدیریت بیمارستان را گرفت ...

یکی از اولین مسائل دوره مدیریتش مواجهه با حضور حدود پنجاه گربه گرسنه ٬ مجرب و صاحب نسق ؟! در بیمارستان بود که همه کارمندان و بیماران و به خصوص آشپز ها را به ستوه آورده بودند . تدبیری اندیشید که با حدود دوهزار و پانصد تومان قضیه حل است ِ و اعلام کرد که به هرکس که گربه ای از بیمارستان را گرفته به بیرون از شهر منتقل کند پنجاه تومان می پردازد . یک روز دید که بیش از سه هزارتومان بابت انتقال گربه ها به بیرون از شهر پرداخته است و هنوز هم خیل گربه ها ٬ گاه سبیل در سبیل ٬ در بیمارستان قدم می زنند . فکر کرد پنجاه تومان کم است ٬ مبلغ را کرد هفتاد تومان ! پس از چند روز دید حدود هفتهزار تومان پرداخته است و هنوز هم اکثریت قریب به اتفاق گربه ها حضوری به شدت موثر دارند . گروه پیمانکاران تبعید گربه را عوض کرد . این بار حدود ده هزارتومان پرداخته بود و بازهم غالب گربه ها هنوز تشریفشان را داشتند ! متشبث به کنترل پروژه شد ! مثل مهنس برقی که ناظر کل پروژه های بازرگانی - کنترل جمعیت - و سینمائی و نمایشی سرزمین شده باشد ؟! می گفت که باید معاونم شخصا " کنترل کرده ببیند که هرکدام از شما دست اندر کاران چند گربه در گونی انداخته و از بیمارستان بیرون می برید تا آنوقت پولش را بدهم . معاونش هم این کار را دور از شآن خود دانسته سپرد به مجرب ترین کارشناس بیمارستان . حال بعضی حتی گربه های دوره گرد را هم میگرفتند و وارد بیمارستان می کردند و از آنجا خارج و هفتاد تومان بابت هریک!. در این فاز از پروژه متحمل خسارات بودجه ای بسیار بیشتری شده بود و با وجود پرداخت حدود پانزده هزارتومان نه تنها نتیجه ای نگرفته بود بلکه تعدادی از گربه های ولگرد هم راه بیمارستان را پیدا کرده به عنوان خوش نشین به گربه های قبلی اضافه شده بودند . عصبانی شده با خود گفت این ها چه کامندان بی عرضه ای هستند که من دارم ؟! معاون و کارشناس مجرب خود را اخراج کرد و کار را به گروهی غیر کارمند مقاطعه داد . گروه جدید گربه ها را که حالا تعدادشان به حدود صد و پنجاه فروند ! رسیده بود ازبیمارستان بیرون برده در همان کوچه های اطراف ول می کردند و آنها هم به موقع مقتضی به بیمارستان بر می گشتند و نگاه معنی داری به رئیس می انداختند . اینجا هم سی و پنج هزار تومان پرداخته بود بی فایده با ضرر تضمینی ! بهترین معاون و بهترین کارشناسش را از دست داده بود ٬ تقریبا" هفتاد هزار تومان هم به جای دوهزارو پانصد تومان پرداخته بود و تعداد گربه ها نه تنها کمتر نشده بود که به حدود سه برابر رسیده بود ! ولی رئیس از " سیاست " خود کوتاه نمی آمد ...

حالا برویم بر سر " سیاست های نابغه مندانه " برخی از کشورهای جنوب خلیج فارس که در چنین مقوله هائی طبقه بندی می شوند : عربستان به روسیه بابت نفروختن اس - ۳۰۰ به ایران ٬ پیشنهاد رشوه هفت میلیارد دلاری داده است . عجب " سیاست وارونه " ای ! به این می گویند " تولید علم مدیریت اسلامی " ؟

عربستان عبدالله شاه نهایتا" از این سیاست وارونه چه نفعی می برد جز یک ضرر لگاریتمی ؟! به چه نتیجه ای می رسد ؟ . عربستان از زمانی که توسط چنین حکامی اداره می شود با همین سیاستهای ظاهرا" ذکاوتمندانه و واقعا" سخاوتمندانه و حقیقتا" مافتمندانه ! ئی که پیش گرفته است آیا جز به برادر کشی ( عراقی ها با ایرانی ها و عراقی ها با کویتی ها و تلویحا" افغانها با پاکستانی ها و افغانها با افغانها و.... ) و نهایتا" خود کشی تدریجی و تضعیف اسلام و تحقیر مسلمانان کمک کرده است ؟

یادمان باشد که همین عربستان در زمان جنگ تحمیلی صدام علیه ایران و از لج ایران و ایرانیان و سایر مسلمانان واقعی جهان ٬ نفت را به قرار بشکه ای به قیمت تمام شده ده دلاراستخراج می کرد و به قیمت پنج دلار به کشورهائی که لابد خود کافرشان می داند می فروخت !

بدهی مال مسلمان به خراج ؟

نتیجه اش چه شد و پیروز این نبرد که بود ؟ کار عراق به کجا کشید ؟ کویت چه شد ؟ و... چه منافعی به جیب مردم عربستان رفت ؟ عربستان خراج را که چه عرض کنم ٬ باج داد تا تمام مردم مسلمان منطقه را ٬ گروهی بیشتر و گروهی کم تر ٬ به مذلت بنشاند ٬ به خفت و خواری بکشاند ! عجب سیاست اوریژینالی ! نابی ! وارونه ای ... از کلیدداران کعبه مسلمین !

عربستان سالها است که رشوه می دهد تا نظرات و تصمیمات دیگر کشورها را در اموری که نه تنها نفعی برایش ندارد بلکه ضرر تضمین شده ای برای همه مسلمانان جهان دارد عوض کند ! نبوغ مدیریتی ؟... می دانید اگر عربستان تمام این پول ها را در یک حساب سرمایه گذاری نهاده بود امروز اگر نه روسیه اما می توانست قباله چند و شاید چندین کشور جهان را به نام خود بزند ؟ به جز اماکن مقدسه و معادن نفت و گاز شاید این پول ها صد برابر قیمت کل عربستان می شد ؟ !

برگردیم به سراغ همان دوست اصفهانیمان . جمعه ای ما را دعوت کرد که با هم گشتی به بیرون از اصفهان بزنیم . همین که یک گاو را می دید می گفت اگر گاوها نبودند ما آدمها چه می کردیم ؟... همین که یک الاغ را می دید می گفت اگر الاغها نبودند ما آدمها چه می کردیم ؟... و....یکی از دوستان از وی پرسید اگر شیر درنده نبود چه ؟ جواب داد تابه حال سیرک ندیده ای ؟ هوش و عقل و دانش که داشته باشی شیرهارا که رام می کنی هیچ ٬ از آنها کارهم می کشی ٬ پول هم درمی آوری ٬ اما آقا : « عقل که نیس ٬ جون در عذابس » !...

و بنده هم اضافه کنم که جان بشریت در عذاب است ٬ جان همه مسلمانان جهان در عذاب است ٬ جان همسایه ها و... کسی چه میداند شاید جان افراد خانواده و شخص شخیص بخشنده ! چرا از سرنوشت صدام و صدام ها پند نمی گیریم ؟ چرا؟

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا